Nå har sameiet fått Get som leverandør av Kabel-TV og bredbånd til sameiet. Ønsker å komme med praktisk informasjon rundt dette.
Endring av felleskostnader
Hovedårsaken til at vi byttet leverandør var for å få redusert felleskostadene. Styret har desverre vært litt sent ut med å varsle denne endringen til OBOS, vår forrettningsfører. Derfor vil ikke endring av felleskostnadene bli utført før på november faktura. Men det som betales inn for mye på september og oktober faktura vil bli tilbakeført i form av reduksjon på neste faktura i november. Det vil komme mer informasjon om dette direkte til hver seksjonseier.
Wifi på takterasse
Gjennom avtale med Get har vi også fått Wifi på takterassene våre.
Brukernavn eller SSID: Stoperiet_WiFi / Stoperiet_WiFi_5GHz
Passord: ssdtak5058
Hastighet
Når avtale ble inngått med Get, så var det med samme hastighet som CanalDigital leverte. Altså 25/25 Mbps. I ettertid har CanalDigital økt hastighet til 50/50 Mbps. Så derfor vil nok noen oppleve at hastighet på bredbånd er lavere med Get.
Hver enkelt kan velge å oppgradere hastigheten til for eksempel 60/60 Mbps. Da vil man få en tilsvarende hastighet som CanalDigital, men fortsatt ha en rimeligere månedspris enn hva vi oppnådde hos CanalDigital. Om flertallet i sameiet ønsker høyere hastighet enn 25/25 Mbps, så kan sameiet forhandle frem en kollektiv avtale som er rimeligere enn hva det koster for hver enkelt å oppgradere. Men da vil alle, også de som er fornøgd med dagens hastighet betale mer. Dette kan foreksempel fremmes som et forslag til sak på neste årsmøte.
Om noen opplever hastighet betydelig lavere enn 25/25 Mbps eller andre problemer med leveransen, så anmoder styret at dere tar direkte kontakt med Get.
For å sjekke hastigheten kan det gjøres på blant annet denne nettsiden http://www.nettfart.no/
Se også tidligere informasjon samlet på denne siden: http://www.sameietstoperiet.no/kabel-tv/
Vennlig hilsen styret